top of page
Szférák
Szférák
Gömb alakú tárgyak lenyomatait hoztam létre szkenner segítségével. Az eredmény alapvetően a két egyenletes mozgás, a tárgy és a szkenner mozgásának függvényében formálódott.
A folyamatos beolvasás által a felhasznált tárgy körbejárhatóvá vált és az így kialakult kép lényegében a tárgy sík vetületét adta.
Ezen a ponton a folyamat visszafordíthatóvá vált. A transzformációs alap újrarendezésével tehát létrehozható egyfajta szimulált valóság, azaz egy fénykép által rekonstruált tárgy.
A Szférák sorozat olyan, mintha egy labdát szeretnék reprodukálni, de a folyamat közben világossá válik hogy ez nem lehetséges. Az ember a teljes tárgyi valóságot sohasem képes érzékelni, mindig csak egy részét. A szkenner is csak egy sávot tud befogni, nem terjed túl a hatóköre az érzékelés egy szeletén.
Gömb alakú tárgyak lenyomatait hoztam létre szkenner segítségével. Az eredmény alapvetően a két egyenletes mozgás, a tárgy és a szkenner mozgásának függvényében formálódott.
A folyamatos beolvasás által a felhasznált tárgy körbejárhatóvá vált és az így kialakult kép lényegében a tárgy sík vetületét adta.
Ezen a ponton a folyamat visszafordíthatóvá vált. A transzformációs alap újrarendezésével tehát létrehozható egyfajta szimulált valóság, azaz egy fénykép által rekonstruált tárgy.
A Szférák sorozat olyan, mintha egy labdát szeretnék reprodukálni, de a folyamat közben világossá válik hogy ez nem lehetséges. Az ember a teljes tárgyi valóságot sohasem képes érzékelni, mindig csak egy részét. A szkenner is csak egy sávot tud befogni, nem terjed túl a hatóköre az érzékelés egy szeletén.
Hiteles Másolat /2015/
A digitális fotográfiai technikák a fény képét rögzítik, míg az analóg eljárás magát a fényt.
A Hiteles Másolat olyan képpárokból áll, ahol a fotók tárgya azonos, azonban a technikai megvalósítás gyökeresen eltér. A digitális úton létrehozott képek szkennerrel, egészen rövid idő alatt készültek, míg a saját kezűleg fényérzékenyített papíron előhívott képekre sokszor napokat kellett várni.
Az analóg- és digitális fotogramok készítése közben arra kerestem a választ, hogy a fotográfia kezdetét idéző kémia alapú technikák hogyan manifesztálódnak digitális környezetben. Érvényesülhet-e a közvetlen fényformálás eszköze ott, ahol az információ bináris kódja kerül kép és valóság közé?
bottom of page