top of page
Szférák
Szférák
Gömb alakú tárgyak lenyomatait hoztam létre szkenner segítségével. Az eredmény alapvetően a két egyenletes mozgás, a tárgy és a szkenner mozgásának függvényében formálódott.
A folyamatos beolvasás által a felhasznált tárgy körbejárhatóvá vált és az így kialakult kép lényegében a tárgy sík vetületét adta.
Ezen a ponton a folyamat visszafordíthatóvá vált. A transzformációs alap újrarendezésével tehát létrehozható egyfajta szimulált valóság, azaz egy fénykép által rekonstruált tárgy.
A Szférák sorozat olyan, mintha egy labdát szeretnék reprodukálni, de a folyamat közben világossá válik hogy ez nem lehetséges. Az ember a teljes tárgyi valóságot sohasem képes érzékelni, mindig csak egy részét. A szkenner is csak egy sávot tud befogni, nem terjed túl a hatóköre az érzékelés egy szeletén.
Gömb alakú tárgyak lenyomatait hoztam létre szkenner segítségével. Az eredmény alapvetően a két egyenletes mozgás, a tárgy és a szkenner mozgásának függvényében formálódott.
A folyamatos beolvasás által a felhasznált tárgy körbejárhatóvá vált és az így kialakult kép lényegében a tárgy sík vetületét adta.
Ezen a ponton a folyamat visszafordíthatóvá vált. A transzformációs alap újrarendezésével tehát létrehozható egyfajta szimulált valóság, azaz egy fénykép által rekonstruált tárgy.
A Szférák sorozat olyan, mintha egy labdát szeretnék reprodukálni, de a folyamat közben világossá válik hogy ez nem lehetséges. Az ember a teljes tárgyi valóságot sohasem képes érzékelni, mindig csak egy részét. A szkenner is csak egy sávot tud befogni, nem terjed túl a hatóköre az érzékelés egy szeletén.
Történeti Fotóeljárások
GYORSTÉSZTÁK - LASSÚ ELJÁRÁSSAL /2019/
A fotótörténet kezdetét idéző eljárások betekintést nyújtanak a fotográfia „alkímiájába”. A hagyományos ezüst alapú technikától eltérően, a Sir John Herschel, angol csillagász által kidolgozott processzus során az anyagok érzékenységét a szerves vassók adják. A vas kiválása közben kialakuló szín teszi jellegzetessé az így készült munkákat. A fényérzékeny anyagokat saját magunk keverhetjük ki és ecsettel visszük fel a papírra. Mindkét anyag (cianotípia, argentotípia) kizárólag az UV sugarakra érzékeny, így a folyamat során nincs szükség sötétkamrára, az érzékenyítés hagyományos lámpánál, az expozíció pedig kint a szabadban, a nap fényénél történik.
bottom of page